søndag den 15. april 2012

Rødkarry wok m. kokosris

De sidste dage har været lidt hektiske, men samtidig meeeeeget lange. Sådan er det når man skriver eksamens afleveringer. Flere timer kan gå på at ordne små ligegyldige ting, mens man stresser over at man kun har fået skrevet en kvart side den sidste time. Jeg skal arbejde på mit nye job i aften, så nu får opgaven en skalle! Morgenmad må derfor blive noget sundt og lækkert, og så tænker jeg en stor kande grøn the også vil hjælpe ;-)


Den anden dag lavede jeg en stor potion thaimad. Når jeg har en masse grøntsager liggende, der skal bruger, er wok vejen frem!


Rød karry vegetar wok:
- Grøntssager(løg, tomater, hvidkål, porrer, spinat og grønne bønner brugte jeg)
- en lille kokosmælk
- krydderier efter dit ønske (spidskommen, chili, lidt karry og grøntsagsbouillion)
- Rød curry paste, sesam olie, peanutbutter, sød chili sovs.
Svits først grønstager i kryddeier og sovser. Tilsæt kokosmælk, og smag sovsen til. juster!


Kokosris:
-Brune ris
-vand
-kokosmel(en god håndfuld)
-laurblad(1-2 stk)
-gurkemeje(1 spk)
Start med at hæld vand og ris op i gryde efter henvisingen på posen. Når risene er halvvejs færdige tilsættes de andre ingredienser.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar