mandag den 5. marts 2012

Vegetar Wok


Jeg har næsten altid ingredienserne i mit køkken til at lave wok. Det er nemt, hurtigt og en god måde at få spist en masse grøntsager. Jeg varierer ret meget i mine ingredienser, men bruger oftest rødkarry, citronsaft og ingefær.
Her er opskriftet på en wokret jeg lavede forleden. Den kan godt spises med bruneris eller som tilbehør til kylling eller tigerrejer. Jeg spiste den dog bare som den var.

Vegetar wok:
Løg
blandede grøntsager (spinat, gulerod, broccoli, squash etc)
hvidløg, ingefær og citron
kokos mælk
rød karry pasta, fiske/østers sovs, en lille tomat pure, sød chili sovs.
lidt olie til stegning evt. lidt soya eller salt.
Svits først løg med olie, karrypaste og sovserne.
Tilsæt hvidløg, ingefær osv. Når løgene er bløde tilsættes resten af grøntsagerne og tilsidst kokosmælken. Lad det hele simre i ca. 5 min.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar