torsdag den 18. april 2013

Meatza med parma, pinjekerner og rucola


Igår aftes var jeg hjemme hos min familie og lave aftensmad til dem.. Det er med lidt blandede følelser, de tager i mod min lidt sundere madlavning ;-).. Igår lavede jeg meatza og salat.

Meatza med parma, pinjekerne og rucola (2 pers)
Hakket svine/oksekød 1 pk, 1 æg, lidt fiberstrø eller lign, krydderier efter smag, solsikkekerner.
Bland det hele, og spred det jævnt ud på en bradepande, går bunden så tynd som muligt.
Start med at give den 5-10 min i ovnen til den er gylden, derefter skal den vendes og bages på den anden side indtil gylden. 
Så kan fyldet komme på! Igår lavede jeg dem med tomatsovs, mozzarella, lidt parmasan, champignon, cherrytomater, parmaskinke, basilikum og en smule chili og pesto. Bag pizzaen i ovnen med fyld, til den er gylden. Server med rucola, basilikum og evt. lidt mere parmasan..


Salaten består af rucola, iceberg, æble, avokado, forårsløg og solsikkekerner. Dressingen er bare lidt friskpresset citronsaft! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar